Menopauza

Portal informacyjny dla kobiet w okresie menopauzy

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)

didta a osteoporozaDostarczając swojemu organizmowi odpowiedniej ilości dobranych produktów pokarmowych, przyczyniasz się do utrzymania w dobrej kondycji tkanki kostnej organizmu.

Pokarmy zawierające duże ilości wapnia powstrzymuja demineralizację kości, która jest częścia procesu starzenia się kobiety. Dużo wapnia w postaci np. chudego sera , mleka, jogurtów i jak najmniej tłuszczów  – to dieta, którą powinnaś stosować .

Innymi pokarmami bogatymi w wapń są:

  • sardynki
  • makrele
  • łosoś świeży i tarty
  • zielone warzywa  (szpinak, brokuły, kapusta włoska, wodorosty
  • owoce morza
  • orzechy i fasola
  • rzepa
  • grysik

Należy zarówno chronić się przed otyłościa jak również przed wychudzeniem. Niewielka podściółka  tłuszczowa u kobiet w wieku średnim, ochrania ja przed szybkim postępem osteoporozy i załamaniem sie kondycji zdrowotnej. Aby zapobiegać osteoporozie należy dbac o prawidłowy poziom witaminy D w organizmie. Powstaje on w skórze pod wpływem promieni słonecznych. W związku z tym nie należy zapominac o codziennych spacerach.

Będąc w okresie przekwitania  czyli w grupie kobiet narażonych na powstanie osteoporozy powinnaś wystrzegac się :

  • papierosów
  • alkoholu
  • kofeiny
  • czerwonego mięsa
  • Używki i niektóre potrawy hamują przyswajanie wapnia przez kości
Dieta a osteoporoza, 5.0 out of 5 based on 1 rating

Tagi: , , , , , , , , ,